Η εκδήλωση, η οποία αποτέλεσε την πρώτη δράση των δύο οργανισμών, στο πλαίσιο του πρωτοκόλλου συνεργασίας που υπέγραψαν το 2018 με στόχο την ανάδειξη του πολιτιστικού και πολιτισμικού πλούτου της χώρας, περιλάμβανε χαιρετισμούς από τον Πρόεδρο του Ιδρύματος Πιερίδη κ. Δημήτρη Πιερίδη και την Αν. Διευθύντρια του ΓΤΠ κα Ελέγκω Φραγκουλίδου, παρουσίαση της έκδοσης από τον Διευθυντή του ΙΠ κ. Γιάννη Τουμαζή. Μετά την παρουσίαση προβλήθηκε και η σύντομη ταινία, αφιερώμενη στον αείμνηστο καλλιτέχνη, ο οποίος άφησε το στίγμα του όσο λίγοι στη σύγχρονη τέχνη αλλά και το πολιτιστικό τοπίο στην Κύπρο.
Θέατρο Πόλης-ΟΠΑΠ, Λευκωσία, ΚύπροςΗ Αναπληρώτρια Διευθύντρια του ΓΤΠ κα Ελέγκω Φραγκουλίδου και ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Πιερίδη κ. Δημήτρης Πιερίδης απευθύνουν χαιρετισμό στην εκδήλωση για την παρουσίαση της έκδoσης” Glyn Hughes 1931 – 2014”. Την έκδοση παρουσίασε ο Διευθυντής του Ιδρύματος Πιερίδη κ. Γιάννης Τουμαζής, ενώ ακολούθησε η προβολή σύντομης ταινίας αφιερωμένης στον Glyn Hughes.
Ο Πρόεδρος του ΙΠ κ. Δημήτρης Πιερίδης, στον χαιρετισμό του, χαρακτήρισε τον καλλιτέχνη ως πραγματικό και αληθινό Κύπριο, αν και γεννήθηκε στην Ουαλία το 1931. Σημείωσε: «Η έκδοση παρακολουθεί την πορεία του Χιουζ από τα φοιτητικά του χρόνια στη Βρετανία μέχρι και τα τελευταία του έργα λίγο πριν πεθάνει το 2014. Παράλληλα, παρουσιάζεται η σημαντική δουλειά που έκανε για το θέατρο. Πληροφοριακά, ο Γκλυν Χιουζ υπήρξε σταθερός συνεργάτης του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου, και σκηνογράφησε πολλές φορές και στον διεθνή χώρο. Περιλαμβάνει ακόμη μία πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη του Γιάννη Τουμαζή για τη δημιουργική συνέργεια του Γκλυν Χιουζ με τον Χριστόφορο Σάββα και η οποία καθόρισε ουσιαστικά την εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης στην Κύπρο.
Ως γνωστόν το 2014 το NiMAC σε συνεργασία με τις Πολιτιστικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και το Ίδρυμα Γκλυν Χιουζ, οργάνωσε μια μεγάλη και εντυπωσιακή αναδρομική έκθεση της δουλειάς του Χιουζ». Τόνισε δε ότι η έκδοση είναι το πρώτο, απτό αποτέλεσμα της δημιουργικής συνεργασίας μεταξύ του Γραφείου Τύπου και Πληροφοριών και του Ιδρύματος Πιερίδη.
Θέατρο Πόλης-ΟΠΑΠ, Λευκωσία, ΚύπροςΗ Αναπληρώτρια Διευθύντρια του ΓΤΠ κα Ελέγκω Φραγκουλίδου απευθύνει χαιρετισμό στην εκδήλωση για την παρουσίαση της έκδoσης” Glyn Hughes 1931 – 2014”.
Στον χαιρετισμό της η Αν. Διευθύντρια του ΓΤΠ κα Ελέγκω Φραγκουλίδου επεσήμανε την τεράστια αξία της έκδοσης για το ΓΤΠ και σημείωσε: «Στο Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών αποστολή μας, αλλά και ευθύνη μας, είναι η διαφύλαξη της ιστορίας και του πολιτισμού και η διασφάλιση της συνέχισης της υφιστάμενης και της παλιάς γνώσης και πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω της καταγραφής, της αρχειοθέτησης, της ψηφιοποίησης και της έκδοσής της. Οι διαφωτιστικές μας εκδόσεις επιλέγονται με γνώμονα την εγκυρότητα και την επιστημονική τους ενδελέχεια, καθώς και τη συμβολή τους στην ανάδειξη του ιστορικού και πολιτισμικού πλούτου της χώρας, στην επιστημονική, ιστορική και δημοσιογραφική έρευνα, στην καλλιέργεια και διαφώτιση του κοινού και στην προώθηση της τέχνης αλλά και της γνώσης σε ποικίλους τομείς.
Και, βεβαίως, το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών ως ενεργός θεματοφύλακας της συλλογικής μνήμης του τόπου μας μέσα από τα αρχεία που διατηρεί, αλλά και ως ο εκδοτικός φορέας του κράτους, δεν θα μπορούσε να μην συμπεριλάβει στην εκδοτική του δράση τον ανά χείρας θησαυρό». Τόνισε δε ότι αισθάνεται υπερήφανη αλλά και ευτυχής «που μας δόθηκε η ευκαιρία, μέσα από τη συνεργασία με το Ίδρυμα Πιερίδη, να προχωρήσουμε στην έκδοση του βιβλίου αυτού, που αποτελεί, μεταξύ άλλων, μια κατάθεση της πρόσφατης ιστορίας του νησιού μας μέσα από τα μάτια του καλλιτέχνη».
Ο Διευθυντής του Ιδρύματος Πιερίδη (ΙΠ) και επιμελητής της έκδοσης κ. Γιάννης Τουμαζής έκανε την παρουσίαση του βιβλίου. Αναφερόμενος στον καλλιτέχνη σημείωσε: «Ο Γκλυν Χιουζ ήταν μόλις 25 χρόνων όταν πάτησε το πόδι του στην Κύπρο το 1956, σε μια πολύ ταραγμένη όπως όλοι γνωρίζουμε εποχή. Έκτοτε παρέμεινε εδώ στον τόπο μας και βίωσε όλη την νεότερη κυπριακή ιστορία, μέχρι και τον θάνατο του το 2014, καταγράφοντας ένα σπουδαίο κεφάλαιο στην ιστορία των εικαστικών της χώρας μας.
Από τότε, ο Χιουζ στέριωσε στην Κύπρο. Και όχι μόνο στέριωσε, αλλά κατάφερε να γίνει ιδιαίτερα αγαπητός, αποκτώντας πάρα πολλούς φίλους και συλλέκτες των έργων του. Οι εκθέσεις του, οι παραστάσεις του, τα δρώμενα που δημιουργούσε, ήταν πάντα πόλος έλξης για το κοινό της Κύπρου. Λάτρης της κυπριακής υπαίθρου, συνήθιζε να επισκέπτεται ακόμη και τα πιο απόμακρα χωριά, επιδιώκοντας να γνωρίσει από κοντά τους κατοίκους και τις ασχολίες τους, διαμένοντας μαζί τους και ζωγραφίζοντας με πάθος τα κυπριακά τοπία.
Μέσα από μια διαχρονικά σταθερή πορεία υπήρξε πάντα παρών σε οτιδήποτε ενδιαφέρον συνέβαινε στον τόπο, υπήρξε μεθοδικός και πρωτοπόρος. Με τη πολυσχιδή συμβολή του, δημιούργησε τις προϋποθέσεις εκείνες που ενθάρρυναν την ενεργή συμμετοχή του κοινού στα όσα καινούργια και καινοτόμα συνέβαιναν στον χώρο της τέχνης. Παράλληλα όμως, βίωσε και όλες τις τραγικές πολιτικές εξελίξεις, αποτυπώνοντάς τις μάλιστα με δυναμισμό και αγωνία σε πολλά έργα του, όπως για παράδειγμα τα δυσάρεστα γεγονότα του 1963-64 ή την τουρκική εισβολή του 1974, η οποία μάλιστα τον επηρέασε βαθύτατα. Πραγματικός υπέρμαχος της ειρήνης, πίστευε σε ένα κόσμο χωρίς βία, ανισότητες και αδικίες». Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με προβολή σύντομης ταινίας του ΓΤΠ αφιερωμένης στον Glyn Hughes.
Σημείωσε ότι οι συνθήκες της πανδημίας δεν επέτρεψαν την πραγματοποίηση της εκδήλωσης με μεγάλη συμμετοχή κοινού. Γι’ αυτό, η εκδήλωση βιντεοσκοπήθηκε. Εάν ενδιαφέρεσαι, θα προβληθεί ως βιβλιοπαρουσίαση στο πλαίσιο του διήμερου Φεστιβάλ Βιβλίου Λευκωσίας (Nicosia Book Fest 2020) που φέτος, λόγω των περιορισμών που επιβάλλει η πανδημία, θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά στις 21-22 Νοεμβρίου.
Πηγές: PIOCy και https://www.facebook.com/glynhughes.paintings/
Tags: Glyn Hughes, glyn hughes paintings, painter, Pierides Foundation, Press and Information Office
Η Λεβέντειος Πινακοθήκη συμμετέχει στην επετειακή έκθεση του Μουσείου του…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο ως τεχνολογία…
Ένα πολυαναμενόμενο brand φθάνει επιτέλους και στο νησί μας. Η…