Η έκθεση «Karl Lagerfeld: A Line of Beauty» είναι αφιερωμένη στο έργο του Karl Lagerfeld. Ο διάσημος σχεδιαστής και η «κληρονομιά» που άφησε στον παγκόσμιο χάρτη της μόδας, βρίσκεται αυτές τις μέρες στο επίκεντρο της έκθεσης του Costume Institute του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης (MET).
Αριστερά το Balance Table, όπου σχεδίαζε ο Karl Lagerfeld γεμάτο με βιβλία, σκίτσα του και υλικά από τις δημιουργίες του. Δεξιά, σκίτσο για παλτό του οίκου CHANEL για τη συλλογή Υψηλής Ραπτικής Fall-Winter 2017/18, Courtesy Patrimoine de CHANEL, Paris.
Η Ανοιξιάτικη Έκθεση του Costume Institute του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης (MET), «Karl Lagerfeld: A Line of Beauty», άνοιξε και γιορτάστηκε στο Met Gala. Η ανακοίνωση του φετινού θέματος έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις. Βλέπεις ο Karl Lagerfeld, μακροχρόνιος φίλος της Anna Wintour και λατρεμένος από πολλές διασημότητες, πέθανε το 2019 μετά από επτά δεκαετίες καριέρας στη βιομηχανία της μόδας.
Ενώ ορισμένοι επικροτούν την απόφαση να τιμήσουν τον Lagerfeld, άλλοι επέκριναν την επιλογή, αμφισβητώντας γιατί η βιομηχανία θα πρέπει να πανηγυρίζει για έναν μεγαλομανή λευκό άνδρα, ενώ υπάρχουν τόσοι πολλοί επαναστάτες σχεδιαστές που δεν είναι μεγαλομανείς.
Πορτρέτο του Karl Lagerfeld με την υπογραφή της διάσημης φωτογράφου Annie Leibovitz / Vogue /Trunk Archive
Παρά τη διαμάχη γύρω από την κληρονομιά του Lagerfeld, το έργο του τιμήθηκε στο Met Gala και σε μια αναδρομική έκθεση της καριέρας του, που άνοιξε για το κοινό στις 5 Μαΐου. Η έκθεση περιλαμβάνει 200 έργα του, με δημιουργίες του ενώ βρισκόταν σε διάφορους οίκους μόδας, συμπεριλαμβανομένων των Balmain, Patou, Chloé, Fendi, και, κυρίως της Chanel.
Αριστερά το “Rachmaninoff” dress, για τον οίκο CHLOÉ για τη συλλογή Spring/Summer 1973; Ευγενική παραχώρηση της CHLOÉ.
Αλλά και στο δικό του label, το Karl Lagerfeld, δημιουργώντας ένα ποικιλόμορφο και παραγωγικό έργο απαράμιλλο στην ιστορία της μόδας. Η έκθεση είναι αφιερωμένη στην ανάδειξη του μοναδικού και χαρακτηριστικού στυλ του Lagerfeld, που εκφράζεται μέσα από ένα λεξιλόγιο αισθητικών και εννοιολογικών θεμάτων που εμφανίζονται ξανά και ξανά σε όλες του τις δημιουργίες από τη δεκαετία του 1950 έως την τελευταία του συλλογή το 2019.
Όλα τα έργα του έχουν συνδυαστεί με τα αντίστοιχα σκίτσα του πριν από τη ραφή των ρούχων, σε επιμέλεια του Andrew Bolton, Επιμελητή του Ινστιτούτου Κοστουμιών, καθώς και της μακροχρόνιας συνεργάτιδας του Lagerfeld Amanda Harlech, η οποία υπηρετεί ως δημιουργικός σύμβουλος της έκθεσης.
Η έκθεση σκόπιμα αποφεύγει να ασχοληθεί με οποιοδήποτε από τα αμφισβητήσιμα πράγματα στα οποία αναφέρθηκε ο Lagerfeld. Ο Andrew Bolton, ο επιμελητής της έκθεσης δήλωσε: «Αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε ένα θεματικό και εννοιολογικό δοκίμιο για το έργο του Καρλ και όχι μια παραδοσιακή αναδρομική έκθεση…
Κι αυτό γιατί έχουμε την ελπίδα ότι θα μπορούσε να αποδειχθεί πιο αποκαλυπτικό για τη δημιουργικότητά του. Δεν θέλαμε να δώσουμε έμφαση στον Karl Lagerfeld, τον άνθρωπο που εδώ και καιρό αποτελεί αντικείμενο μυθοποιήσεων, κυρίως ως αποτέλεσμα της δικής του μεγαλομανίας, αλλά αντίθετα, θέλαμε να επικεντρωθούμε στον Karl, τον σχεδιαστή».
Στη συνέντευξη Τύπου της έκθεσης, το super model και πρώην Πρώτη Κυρία της Γαλλίας Κάρλα Μπρούνι μίλησε θερμά για τον Karl Lagerfeld, λέγοντας: «Ήταν ένας παγκοσμίως περίεργος άνθρωπος. Ενδιαφερόταν για όλους και για όλα. Όλα τον ενδιέφεραν εκτός από τη μετριότητα».
Αυτό το συναίσθημα έδωσε και τον τόνο για την έκθεση, η οποία, σύμφωνα με την τάση της βιομηχανίας της μόδας να επικεντρώνεται στα ιδιαίτερα επιμελημένα εξωτερικά κελύφη των σχεδιαστών, επέλεξε να δώσει έμφαση στα έντεχνα σχέδια και τη δημιουργική διαδικασία του Lagerfeld αντί να ασχοληθεί με οποιαδήποτε από τις ανησυχητικές πτυχές της προσωπικότητάς του, τις πεποιθήσεις και τις δηλώσεις του.
Σημείωσε ότι ο σχεδιασμός της έκθεσης στο Costume Institute που αναδεικνύει το έργο του Karl Lagerfeld έχει ανατεθεί στον διάσημο αρχιτέκτονα Tadao Ando. Ο Ιάπωνας αρχιτέκτονας, κάτοχος του Pritzker Prize, συνάντησε για πρώτη φορά τον θρυλικό σχεδιαστή μόδας το 1996. Ο Ando σχεδίασε την έκθεση έχοντας ως θεωρητικό υπόβαθρο το βιβλίο του 18ου αιώνα “The Analysis of Beauty” του William Hogarth· σε αυτό υποστηρίζεται ότι η τέχνη και η αισθητική εστιάζουν γύρω από την έννοια “line of beauty” ή “serpentine line”, μια καμπύλη σε σχήμα S που αντιπροσωπεύει ζωντάνια και κίνηση, σε αντίθεση με την ευθεία γραμμή που απεικονίζει ακινησία και αδράνεια. Ήταν γνωστό ότι ο Lagerfeld εμπνεόταν από αυτό το κείμενο, αντλώντας εξίσου από την ευθεία και την “ελικοειδή” γραμμή.
The Metropolitan Museum of Art, New York, 1000 5th Avenue, Gallery 899, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Διάρκεια έκθεσης: Από τις 5 Μαΐου έως τις 16 Ιουλίου 2023
Photo credits: The Impression
Mε ευγενική παραχώρηση από το Metropolitan Museum of Art
Tags: «Karl Lagerfeld: A Line of Beauty», ALineOfBeauty, art, museum, TheMet, TheMetropolitanMuseumofArt, έκθεση
Hi there Miss Selfridge! Eπιτέλους! Τo brand που αγαπήθηκε από…
Ήταν όλοι τους εκεί… Και αυτοί που κέρδισαν, και αυτοί…
Βρεθήκαμε στο πρόσφατο Fashion Gala της Mallouppas & Papacostas Fashion…