Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ο Οίκος Dior δίνει βήμα σε καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο να εμπνευστούν και να «παίξουν» με την Lady Dior… Πάμε μαζί πιο κάτω να σε ξεναγήσουμε στον μαγικό κόσμο της φαντασίας και της δημιουργίας.
Παθιασμένος με τη βουδιστική φιλοσοφία, τα θέματα που εξερεύνησε ο Zhang Huan περιλαμβάνουν τους κύκλους ζωής και θανάτου, τη σχέση σώματος-νου και τον ρόλο της μνήμης. Ιδιαίτερα ευαίσθητος στην ύλη, δουλεύει με νερό, αίμα, πάγο και στάχτη σε προκλητικές παραστάσεις που ξεπερνούν τα δικά του σωματικά και ψυχολογικά όρια. Το σώμα του μεταμορφώνεται σε καμβά, πινέλο, γλώσσα. Για τον Dior, μεταφέρει το σύμπαν του σε τέσσερις μοναδικές δημιουργίες που μοιάζουν να ζωντανεύουν όταν τις παρακολουθείς.
Στην εμβληματική Lady Dior παρουσιάζει έτσι ένα έργο του από τη σειρά My Winter Palace, σύμβολο της αέναης επανεφεύρεσης της τέχνης*, και εξυψώνει τη δεξιοτεχνία της ιστορικής κινεζικής επιπλοποιίας, σε μια διασταύρωση παράδοσης και νεωτερικότητας, με τις εξαιρετικά λεπτές λεπτομέρειες.
Οι μίνι τσάντες Sakura Field, κεντημένες εξ ολοκλήρου με χάντρες και πούλιες, αντιπροσωπεύουν ένα πεδίο λουλουδιών γεμάτο βουδιστικές μάσκες – που συνδέουν τον κόσμο των ζωντανών και των νεκρών – ένα μαγεμένο τοπίο με χίλια και ένα χρώματα που συνδυάζει παρελθόν και μέλλον. Το τελικό στάδιο αυτής της πολύπλευρης καλλιτεχνικής οδύσσειας είναι η επανεξέταση αυτού του εικονιδίου του Dior σε μια ολογραφική εκδοχή που κοσμείται με αυτά τα ίδια πρόσωπα στην τρισδιάστατη εκτύπωση. Ένα πολλαπλό δημιουργικό όραμα, από την ακινησία στην κίνηση, που απεικονίζει την αναγέννηση… Μια νέα πνοή ζωής.
Το έργο της Genieve Figgis συνδυάζει την τραγική σήψη της σύγχρονης κοινωνίας, το σκοτεινό χιούμορ και την εμφατική κωμωδία. Μια περιστασιακή κατάσταση ανησυχητικού βάθους που κατακλύζει την αισθητική του 18ου αιώνα. Στο ατελιέ της στην άγρια φύση της κομητείας Wicklow, νότια της ιρλανδικής πρωτεύουσας, η καλλιτέχνις αντλεί έμπνευση από τα έργα των Ensor, Boucher και Fragonard, ξαναβλέποντας τους αρχικούς πίνακες σαν να λιώνουν ή να διαλύονται.
Για τον Dior, έχει μεταφέρει το σύμπαν της σε τρεις ηθικές δημιουργίες, φτιαγμένες από δέρμα σταφυλιού, που συμβολίζουν την ισότητα μεταξύ ανθρώπων και ζώων. Μια μεγαλειώδης και ισχυρή φιγούρα που ενσαρκώνει μια ζωτική δύναμη, μια τίγρη κοσμεί μια από τις τσάντες, ενώ στη δεύτερη, μια μοναδική γάτα, έχει παραμορφωθεί με κεντήματα από μαργαριτάρι. Τέλος, ένα μαγευτικό ταμπλό κοσμεί την τρίτη Lady Dior: πανίδα και χαρακτήρες από το παρελθόν –τα χαρακτηριστικά των οποίων φαίνεται να αποσυντίθενται– κατοικούν σε μια ανησυχητική παραξενιά, σαν ένα αινιγματικό αλλά αρμονικό καρναβάλι. Διαχρονικές σκηνές, με μια ψεύτικη αφέλεια, που αμφισβητούν έντονα τη σχέση μας με την επιβίωση, τη ζωή και τη φύση.
Γοητευμένη από τις ζωτικές δυνάμεις, τις συμπαντικές ενέργειες και το πλανητικό σύστημα, η Gisela Colón έχει αναπτύξει μια μοναδική «γλώσσα» που χαρακτηρίζεται από ένα μείγμα γεωμετρικών και οργανικών μορφών. Ταυτόχρονα μινιμαλιστικά και φουτουριστικά, οι εμβληματικοί μονόλιθοι και τα βιομορφικά κελιά της –τα τοίχια γλυπτά φαινομενικά σε μετάλλαξη– θολώνουν την τέχνη και την επιστήμη, το παρελθόν και το μέλλον. Σχεδιασμένα με καινοτόμα υλικά, τα έργα της διαθέτουν ολογραφικές αντανακλάσεις που μετατοπίζονται στο φως: υπνωτικά χρώματα που χρησιμοποίησε επίσης για να ενισχύσει τις επανερμηνείες της για την τσάντα Lady Dior στην πέμπτη έκδοση του Dior Lady Art.
Το 2021, η Gisela Colón συνεργάζεται για ακόμη μια φορά με τον Οίκο Dior για τη διεθνή έκθεση Forever Is Now, που πραγματοποιείται στην καρδιά των Πυραμίδων της Γκίζας. Για την εκδήλωση, η καλλιτέχνις δημιούργησε ένα κομμάτι που γιορτάζει το μεγαλείο της Αιγύπτου και την πλούσια κληρονομιά της. Ντυμένη στα χρυσά, αντηχώντας βασιλικές σαρκοφάγους, η τσάντα στο κέντρο της είναι στολισμένη με το “Μάτι του Udjat”, ένα από τα πιο σημαντικά προστατευτικά σύμβολα της αρχαίας Αιγύπτου, που αντιπροσωπεύει το μάτι του θεού γερακιού Horus.
Στολισμένο με ένα γρανάτη, αυτό το έμβλημα περιβάλλεται από ημιπολύτιμους λίθους, θυμίζοντας τους πολύτιμους λίθους που στολίζουν τη μάσκα του Τουταγχαμών καθώς και τα κοσμήματα των αιγυπτιακών βασίλισσων όπως της Χατσεψούτ, της Νεφερτίτης και της Κλεοπάτρας. Από τα χερούλια της τσάντας – εμπνευσμένα από ένα αρχαίο κολιέ – μέχρι τη φόδρα – με ανάγλυφα ιερογλυφικά – και τα γοητεία που παραπέμπουν σε μορφές φιδιών – που αντιπροσωπεύουν την κυριαρχία και τη δύναμη της μεταμόρφωσης – κάθε λεπτομέρεια διηγείται ένα κομμάτι αυτής της συναρπαστικής ιστορίας και της μοναδικής κληρονομιάς.
Η Βρετανολιβεριανή καλλιτέχνης, ζωγράφος και ερμηνεύτρια Lina Iris Viktor ζει μεταξύ Λονδίνου, Ιταλίας και Νέας Υόρκης, όπου σπούδασε. Η πολυεπιστημονική προσέγγισή της, μια συνένωση αρχαίων και σύγχρονων τεχνών, την οδηγεί στο να συνδυάσει ζωγραφική, γλυπτική, περφόρμανς και φωτογραφία με μια τεχνική επιχρύσωσης χρησιμοποιώντας χρυσό 24 καρατίων. Οι σκοτεινοί καμβάδες ενισχυμένοι από «στρώματα φωτός» είναι η υπογραφή της, που αμφισβητούν τη συμβολική, κοινωνικοπολιτική και φιλοσοφική σημασία του μαύρου και του χρυσού χρώματος.
Αυτό το σύμπαν βρίσκει την πλήρη έκφρασή του στις επανερμηνείες της καλλιτέχνιδας της Lady Dior, τις οποίες μετονόμασε σε Constellations μετά το εμβληματικό της έργο: με τον τρόπο ενός έναστρου ουρανού, ένα καταπράσινο τοπίο, σαν μια λεπτή ύφανση, διακρίνεται από πολλά χειροποίητα χρυσά μεταλλικά στοιχεία, τηρώντας τις λεπτές τεχνικές χρυσοχοΐας. Πολύτιμα φυλαχτά, παραπέμπουν σε παγκόσμιους πολιτισμούς – αφρικανικούς, αιγυπτιακούς, ιθαγενείς, προκολομβιανούς – με πλούσιες ιστορίες ιερών και προγονικών τελετουργιών. Τα διακοσμητικά της είναι διαθέσιμα σε τέσσερα διαφορετικά μοντέλα – σε μαύρο, μπλε ή πράσινο – δημιουργώντας μια μοναδική οπτική μυθολογία, μια ωδή σε μια βασική κληρονομιά που πρέπει να διατηρηθεί, που είναι πιο ανεκτίμητη από ποτέ.
«Ένα γλυπτό που πρέπει να φορεθεί, να μεταμορφωθεί». Έτσι ο Johan Creten επανεφηύρε την τσάντα Lady Dior. Ο βελγικής καταγωγής καλλιτέχνης δίνει νέα πνοή στην τέχνη της κεραμικής και δημιουργεί αλληγορικά γλυπτά εμποτισμένα με μυστήριο. Τα ξεχωριστά έργα του αναδεικνύουν την ενδοσκόπηση και την ανθρωπιστική του συνείδηση, όπως συμβαίνει με αυτή τη δημιουργία για τον Dior, με τίτλο Αγώνες Αγάπης, που το έχει φανταστεί ως σύμβολο ενός κόσμου γεμάτου σεβασμό.
Η επιφάνειά του είναι ταυτόχρονα μαλακή, κατασκευασμένη από σουέτ και ανάγλυφη, χάρη στην επίδραση της άμμου και της ρητίνης, που θυμίζει την ομορφιά της Γης, όπως φαίνεται από τον ουρανό. Ένα σμήνος από χρυσές μέλισσες, που απηχούν τη γοητεία του γλύπτη για αυτό το μεγαλειώδες έντομο*, μεταμορφώνει το μοτίβο του cannage σε ένα πολύτιμο στολίδι που ενισχύει αυτόν τον χάρτη του κόσμου. Αυτό το αφαιρούμενο διακοσμητικό κοσμεί το Lady Dior ή μπορεί να μεταμορφωθεί σε ένα λεπτό plastron. Μια δεύτερη τσάντα σε royal blue είναι διακοσμημένη με υβριδικά κεντήματα, που αντικατοπτρίζουν το εξαιρετικό savoir-faire. Μοναδικά οράματα που κουβαλούν το όνειρο ενός καλύτερου κόσμου, μέσα από τη χαρά της τέχνης.
Τολμηρή και αφοσιωμένη, η Manal AlDowayan αμφισβητεί την αναπαράσταση των γυναικών, την κοινωνική αδικία και τη συλλογική μνήμη στην καλλιτεχνική της πρακτική. Μέσα από την επανερμηνεία της τσάντας Lady Dior, την οποία βλέπει ως χώρο συνεργασίας και έκφρασης, η πολυτάλαντη καλλιτέχνις θέλησε να αναδείξει τη νεολαία της Σαουδικής Αραβίας, αμφισβητώντας τον ρόλο της στην εξέλιξη της κοινωνίας και αντιμετωπίζοντας την παράδοση και τον νεωτερισμό. Η πρώτη τσάντα ήταν εμπνευσμένη από το έργο τέχνης της The Boys (2016). Αυτή η τσάντα, όπως το έργο τέχνης της, αντιπαραβάλλει τις παλιές και τις νέες εικόνες της σύγχρονης κοινωνίας της Σαουδικής Αραβίας και τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει την ταυτότητα σήμερα.
Στη δεύτερη εκδοχή της εμπνεύστηκε από το έργο τέχνης της Landscapes of the Mind (2009): Μια φωτογραφική σειρά που καταγράφει το τοπίο στη Νταχράν, την ελαιοπαραγωγική πόλη στην οποία γεννήθηκε. Οι εικόνες ενισχύονται από φτερά και κεντήματα, υφαίνοντας έναν διάλογο μεταξύ της φοινικιάς, των εγκαταστάσεων πετρελαίου και η σχέση της μαζί τους. Τέλος, η Manal AlDowayan δημιούργησε μια μοναδική τσάντα «γλυπτό», εμπνευσμένη από τη δουλειά της με το κρύσταλλο Desert Rose. Το σετ των τριών τσαντών μεταφέρει την αισθητική της καλλιτεχνικής της πρακτικής και πώς αυτή μεταφέρεται σε ένα αντικείμενο πόθου. Δημιουργία μιας συνομιλίας που βρίσκεται στη διασταύρωση της πραγματικότητας και του φανταστικού, με ανάμεικτες αποχρώσεις του χρυσού και του ασημιού σε αντίθεση με τις ασπρόμαυρες εικόνες. Η εισαγωγή των αραβικών γραμμάτων στα βασικά charms του Dior, όλα είναι λεπτομέρειες που γίνονται εμβλήματα αυτοεξερεύνησης. Μια συνάντηση που επεκτείνει την κοινή δέσμευση της Manal AlDowayan και της Maria Grazia Chiuri να κοιτάξουν πέρα από την επιφάνεια για να βρουν ομορφιά στις γυναίκες σε όλο τον κόσμο και να γιορτάσουν τις μοναδικές τους εμπειρίες στις κοινότητές τους.
Πηγή: The Impression
Tags: art, art and design, culture, Dior Lady Art, FASHION, Lady Dior
Τα πρώτα χρυσά γυαλιά ηλίου “The Royal Bee“, είναι γεγονός:…
Ο οίκος του Alexander McQueen έδωσε ζωή στα σκίτσα μιας…
Οι “Great Pianists of the 21st Century” ως θεσμός παρουσιάζεται…