Ιφιγένεια η Εν Αυλίδι, από το Κρατικό Θέατρο Β.Ελλάδος

Η Ιφιγένεια η εν Αυλίδι του Ευριπίδη, μια παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ), κλείνει το πρόγραμμα του «Διεθνούς Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος», στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου.

Το ερχόμενο Σάββατο ολοκληρώνεται η φετινή 23η διοργάνωση του «Διεθνούς Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος» με την παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ), Ιφιγένεια η εν Αυλίδι του Ευριπίδη. Ας δούμε όλες τις λεπτομέρειες. Καταρχήν, σημειώστε ότι οι παραστάσεις θα δοθούν στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου την Παρασκευή 26 και το Σάββατο 27 Ιουλίου. 

Ιφιγένεια η εν Αυλίδι

Σε νέα μετάφραση Παντελή Μπουκάλα και σε μουσική Θοδωρή Οικονόμου, η Ιφιγένεια η εν Αυλίδι αποτελεί τη φετινή παραγωγή του ΚΘΒΕ με την οποία συμμετέχει επίσης στο Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου. Η Ανθή Ευστρατιάδου που τιμήθηκε με το θεατρικό βραβείο «Μελίνα Μερκούρη» για το 2016, ερμηνεύει το ρόλο της Ιφιγένειας. Ο Γιώργος Γλάστρας τον Αγαμέμνονα, η Μαρία Τσιμά την Κλυταιμήστρα, ο Γιώργος Καύκας τον Πρεσβύτη, ο Νικόλας Μαραγκόπουλος τον Μενέλαο, ο Χρίστος Στυλιανού τον Αγγελιοφόρο και ο Θανάσης Ραφτόπουλος τον Αχιλλέα.

Λίγα λόγια για την Ιφιγένεια του Ευρυπίδη

Ο ελληνικός στόλος βρίσκεται συγκεντρωμένος, λόγω άπνοιας, στην Αυλίδα. Για να φυσήξει ούριος άνεμος και να σαλπάρουν τα καράβια για την Τροία, επιβάλλεται ως υπέρτατη ανάγκη να θυσιαστεί η Ιφιγένεια, η κόρη του αρχιστράτηγου των Αχαιών, Αγαμέμνονα. Παρά το φρικτό δίλημμα που αντιμετωπίζει, αφού καλείται να επιλέξει μεταξύ της κόρης και της πατρίδας του, ο Αγαμέμνονας υπακούει στην «ανάγκη» και αποφασίζει να προχωρήσει στη θυσία, αγνοώντας τις ικεσίες της Κλυταιμνήστρας, της Ιφιγένειας, του Αχιλλέα, ακόμα και του ίδιου του αδελφού του, Μενέλαου. Η Ιφιγένεια τελικά συμφιλιώνεται με την τραγική της μοίρα και αποδέχεται να θυσιαστεί για την πατρίδα.

▪ Με αγγλικούς υπέρτιτλους

 Η ταυτότητα της παραγωγής

Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας

Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός

Σκηνικά/Κοστούμια: Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα, Ράνια Υφαντίδου

Μουσική σύνθεση/Μουσική διδασκαλία/Ηχητικός σχεδιασμός: Θοδωρής Οικονόμου

Κίνηση: Δημήτρης Σωτηρίου

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

A’ Βοηθός σκηνοθέτη: Αλεξία Μπεζίκη

Β’ Βοηθός σκηνοθέτη: Xάρης Πεχλιβανίδης

Βοηθοί σκηνογράφου/ενδυματολόγου: Ελίνα Ευταξία, Isabela Tudorache

Φωτογράφιση παράστασης: Τάσος Θώμογλου

Οργάνωση παραγωγής: Marleen Verschuuren, Μαρία Λαζαρίδου

Διανομή ρόλων

Γιώργος Γλάστρας (Αγαμέμνων), Ανθή Ευστρατιάδου (Ιφιγένεια), Γιώργος Καύκας (Πρεσβύτης), Νικόλας Μαραγκόπουλος (Μενέλαος), Θανάσης Ραφτόπουλος (Αχιλλέας), Χρίστος Στυλιανού (Αγγελιοφόρος), Μαρία Τσιμά (Κλυταιμνήστρα)

Χορός: Μομώ Βλάχου, Στελλίνα Βογιατζή, Δέσποινα Γιαννοπούλου, Ιωάννα Δεμερτζίδου, Δανάη Επιθυμιάδη, Αίγλη Κατσίκη, Λήδα  Κουτσοδασκάλου, Μαρία Κωνσταντά, Αλεξία Μπεζίκη, Ζωή Μυλωνά, Μαριάνθη Παντελοπούλου, Κατερίνα Παπαδάκη, Ρεβέκκα Τσιλιγκαρίδου

Μουσικός επί σκηνής: Δημήτρης Χουντής

Σημείωμα του σκηνοθέτη

Ο Ευριπίδης, στο τέλος της ζωής του, μας δίνει ένα έργο μεταπτώσεων και συνεχόμενων διλημμάτων, έμπλεο ειρωνείας και αναπάντεχων κωμικών στιγμών. Ένα κείμενο που συνεχίζει να εγείρει πληθώρα φιλολογικών, δραματολογικών και θεατρολογικών συζητήσεων. Όπως και τα υπόλοιπα έργα που πραγματεύονται τα του Οίκου των Ατρειδών, περιέχει πρόσωπα στιγματισμένα με μια προγονική κατάρα. Άρα γνωρίζουμε εκ των προτέρων πως τα πράγματα είναι πιθανόν να μην εξελιχθούν ομαλά. Εμποτισμένο από την ατμόσφαιρα της εποχής του, με την Αθηναϊκή δημοκρατία να παραπαίει και την ήττα στον Πελοποννησιακό Πόλεμο να πλησιάζει, το έργο αποτυπώνει έναν κόσμο όπου η πίστη στον ηρωισμό και στις πατριαρχικές αξίες έχει κλονιστεί. Έναν κόσμο στον οποίον ο όχλος ανάγεται σε πρωταγωνιστή της δράσης, την ίδια στιγμή που οι ήρωες, ασταθείς, γεμάτοι αδυναμίες, μικροπρεπείς, δειλοί και με συνεχείς αλλαγές γνώμης, κατακρημνίζονται. Μόνη σταθερά παραμένει ο αγώνας για την εξουσία, σε διαφορετική κάθε φορά μορφή. Η διαμάχη του δημόσιου με το ιδιωτικό, του άνδρα με τη γυναίκα, της πόλης με την οικογένεια, γεννούν πρόσωπα που δεν διστάζουν να υπερβούν τα εσκαμμένα. Δεν έχουμε να κάνουμε με μια ρομαντική ιστορία αυτοθυσίας, ούτε με ένα απλό πατριωτικό δράμα, αλλά με μια περίπτωση διαρκούς πάλης και ανισορροπίας, μία ιστορία ανατροπών, με τον Ευριπίδη να λέει το αυτονόητο: σε κάθε πόλεμο, οι μεγαλύτεροι θυσιάζουν τους νεότερους και είναι πολλοί εκείνοι οι νέοι, που αποδέχονται την καταστροφή τους. Στην Αυλίδα δεν έχει σταματήσει μόνο ο άνεμος, αλλά η ίδια η ζωή. Όλοι περιμένουν, να συμβεί κάτι. Και πολύ σύντομα, αυτό θα είναι η κατάλυση της λογικής.

Γιάννης Καλαβριανός

ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ Η ΕΝ ΑΥΛΙΔΙ του Ευριπίδη

ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ

Αρχαίο Θέατρο Κουρίου │Παρασκευή 26 και Σάββατο 27 Ιουλίου

Πληροφορίες: 7000 2414 │ www.greekdramafest.com

Έναρξη παραστάσεων στις 21:00

Προσέλευση στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου πριν από τις 20:15 

Τιμές εισιτηρίων 

€12 κανονικό

€6 μειωμένο (μαθητές, φοιτητές, εθνοφρουροί, συνταξιούχοι, άνεργοι)

€10 για ομαδικές κρατήσεις (άνω των 10 ατόμων ανά παράσταση) στο ticketing@soldoutticketbox.com

Δωρεάν είσοδος, κατόπιν έγκαιρης κράτησης δελτίου ελευθέρας εισόδου στο τηλ. 7000 2414 (τουλάχιστον πέντε ημέρες πριν από την κάθε παράσταση), για:

▪ ΑμεΑ, με την προσκόμιση της κάρτας στην είσοδο,

▪ μέλη του ΚΚΔΙΘ, με την επίδειξη της ανανεωμένης Διεθνούς Κάρτας Μέλους του ΔΙΘ για το 2019.

Πώληση εισιτηρίων 

▪ Ηλεκτρονική αγορά: www.soldoutticketbox.com

▪ Σημεία πώλησης εισιτηρίων:

□ Καταστήματα STEPHANIS παγκύπρια

□ Περίπτερα SOEASY στη Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσό

□ Περίπτερο ΤΙΜΕ OUT στην Πάφο

□ Περίπτερο In N Out στο Παραλίμνι

More info

Για τη διευκόλυνση του κοινού από τη Λευκωσία, θα προσφερθεί μεταφορά με λεωφορεία στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου (με επιστροφή), για την παρακολούθηση των δύο παραστάσεων της Ιφιγένειας η εν Αυλίδι του Ευριπίδη (παραγωγή ΚΘΒΕ), στις 26 και 27 Ιουλίου.

▪ Κόστος εισιτηρίου λεωφορείου: €2 (δύο Ευρώ)

Απαραίτητη η αγορά του εισιτηρίου λεωφορείου μαζί με το εισιτήριο της παράστασης, τουλάχιστον 7 ημέρες νωρίτερα, λόγω καθορισμένου αριθμού λεωφορείων.

▪ Ώρα αναχώρησης 18:30 (χώρος στάθμευσης απέναντι από το Κέντρο Χειροτεχνίας στη λεωφόρο Αθαλάσσας)

Πληροφορίες για την παρακολούθηση παραστάσεων στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου 

Το κοινό που θα παρακολουθήσει παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου προτρέπεται να μεταβεί στον χώρο τουλάχιστον 45 λεπτά πριν την έναρξη της παράστασης. Με την πλήρωση των θέσεων στάθμευσης στον αρχαιολογικό χώρο, η είσοδος επιπλέον ιδιωτικών αυτοκινήτων απαγορεύεται. Η στάθμευση των υπόλοιπων ιδιωτικών αυτοκινήτων θα γίνεται στον Άγιο Ερμογένη, απ’ όπου το κοινό θα μεταφέρεται με λεωφορεία στο χώρο του θεάτρου. Τελευταία διαδρομή λεωφορείου, για τη μεταφορά των θεατών από τον χώρο στάθμευσης Αγίου Ερμογένη στον χώρο του θεάτρου, στις 20:45. Μετά την τελευταία διαδρομή, οι θεατές θα μεταβαίνουν οδοιπορικώς στο θέατρο.

Για την είσοδο των θεατών στις παραστάσεις είναι απαραίτητη 

  • H επίδειξη των εισιτηρίων σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων.
  • H επίδειξη ταυτότητας και των απαραίτητων νόμιμα θεωρημένων δικαιολογητικών που πιστοποιούν την ιδιότητα, στην περίπτωση αγοράς εισιτηρίων ειδικής εκπτωτικής/μειωμένης τιμής.

MadameLeFo